Субота, 04.05.2024, 01:05
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя Піддубняк Л.М.

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель - вчителям

Матеріал до виховної роботи

Матеріал до виховної роботи

ДРУЖБА ТА БРАТСТВО ДОРОЖЧІ ЗА БАГАТСТВО

1.Що це значить не дружити, жити так- одинаком?

Не дружити – це ходити не дверима, а вікном.

Це без друга, без подружки на перерві, у кутку

Розправлятись самотужки з апельсином нашвидку.

Це дивитись, наче в книжку, набік з видом кам`яним,

А насправді тишком – нишком роздавати штурхани.

В школі вчитись й не дружити - це, повірте, все одно,

Що заплющившись, сидіти і дивитися кіно.

Вислови свої думки після прочитаного. Почни так: «Я думаю,що дружба, це

коли...»

2.Прочитай в особах вірш «МОЄ» Діючі особи: Оля, Коля.

Коля: Чий це автомобіль? Оля:Мій, поклади!

Оля: Мій, не чіпай! Коля: Дай, будь ласка, погратися.

Коля: А цей коник? Оля: Не можна, не дам, усе моє!

Оля: Мій, не займай! Коля: Тебе «МОЄ» звати,треба,

Коля: Тоді, корабликом гратимусь. А не Оля?

3.Дай поради Олі, Колі. Запиши поради у формі спонукальних речень із словами-звертаннями.

4.Гра «Лагідне ім `я». Передати м` ячик, придумавши лагідне ім`я.Наприклад:

Юрчик- Світланка- Настуся- Вікуся- Богданчик.

5.Прочитай вірш, постав питання до змісту вірша.

Знайшов мурашка гарну бадилину Прийшла на поміч різна мурашина

Везе-везе, везе, везе... І коника гукнули стрибунця

І так, і сяк, і в гору, і в долину!- 3 дні, 3 ночі царство мурашине

Така важка, ніяк не доповзе. Рубало бадилину на дрівця.

6.Віднови деформовані прислів` я.

Нових друзів наживай , а знайдеш- тримай.

Як будемо в дружбі жити- а старих не забувай.

З ким поведешся, нас нікому не зломити.

Друга шукай, того й наберешся.

7.Продовжи речення.

Я дружу з___, тому що_____. Мій друг_____,тому що________.

Мені заважає бути хорошим другом_____. Мені треба навчитися_______.

8. ТРИ ТОВАРИШІ (В. ОСЄЄВА)

 Вітя загубив сніданок. На великій перерві всі діти снідали, а Вітя стояв собі

осторонь.

- Чому ти не їси?- запитав його Коля.

- Загубив сніданок...

- Погано,- сказав Коля, відкушуючи великий шматок білого хліба. –До

обіду

ще дуже далеко!

 - А де ти його загубив?- запитав Михайлик.

 - Не знаю... тихо сказав Вітя і одвернувся.

 - Ти , напевно, в кишені ніс, а треба в сумку класти,- повчав Михайлик.

 А Володя нічого не запитав. Він підійшов до Віті, розламав навпіл

шматок

хліба з маслом і простягнув товаришеві.

 -Візьми, їж!

Скільки було товаришів? Як їх звали? Що сталося в цей день з Вітею?

Як віднеслись до цього Коля, Михайлик, Володя? Кого можна назвати

справжнім товаришем? Дай пораду Михайлику, Віті, Колі.

9.Вивчи мирилку. Мир- миром.Пироги з сиром.Варенички в маслі. Ми- дру-жечки красні. Помирилися!

10. Напиши текст-опис свого друга, однокласника.

 ЛІНЬ ВЕДЕ ДО БІДИ

1.Прочитай вірш, дай поради, що робити героєві.

 Лінь

Що робити?

Наче тінь приросла до мене лінь.

Я хотів уроки вчити-

Адже в мене стільки справ!

А вона шепоче:

-Вітю, взяв би краще, та поспав...

Суперечок не терплю!

Що поробиш? Ліг, та й сплю...

Вранці потираю очі:

Ех, зарядочку б зробить!

Раптом чую - лінь шепоче:

- Та навіщо це тобі?!

- Як тут виберешся з ліжка

- Що зробив я? Знову влігся...

2.Продовжи речення:

Якщо я лінитимусь і не буду читати, то...

Якщо я лінитимусь і не буду чистити своє взуття, то...

Якщо я лінитимусь і не буду виконувати режим дня, то...

3.Прочитай виразно гуморески в особах. Дай поради персонажам.

- Артуре, ти поглянь на свій одяг! Скільки разів я тобі казала- не перестрибуй

через калюжі?!

-А я і не перестрибнув. ПОРАДА:_________

- Ось ми підемо скоро до школи і уяви, що в шкільному гардеробі погасло

світло. Як ти впізнаєш свою куртку?

-По ґудзиках!

-По ґудзиках? А вони в тебе що, якісь особливі?

- А їх немає зовсім. ПОРАДА________________

4.Допиши твір-розповідь за даним початком. Дай заголовок.

 Андрій і Тарас товаришували. Тарас був добрий хлопчик, але трохи лінь-

куватий. Андрій його часто критикував за це. І ось одного разу...

5.Прочитай виразно вірші Богдани Бойко. Що ти думаєш про героїв?

 ПРО ЧИСТИЙ ПОСУД

Здивувався дуже тато: -Як то де? Стоїть у мийці.

-Де це посуд із серванта?- Ти ж казав мені й Марійці:

А Іванко мовить радо: «Посуд чистий лиш беріть!»

-Пригощайся лимонадом! Спека... Нам хотілось пить!

На полиці є ще склянка! -Добре, як слухняні діти!

-Але решта де, Іванку? Йдіть, слухняні, посуд мити!

 НЕПРИБРАНА ПОСТІЛЬ

В Марійки мама запитала: -Так,згодна, встала я давненько...

-Чому ти постіль не прибрала? - То постіль прибирай хутенько!

Давненько встала ти , дитино! - Але ж ведмедик, мамо, спить...

Уже дванадцята година! Не хочу я його будить!

 Марійці мовила матуся:

 -Будь ласка, доню, не лінуйся,

 Бо , відчуваю, до весни

 Ведмедик буде бачить сни...

6.Склади план, як побороти лінь.

7.Віднови прислів `я. Яке з них ти взяв би гаслом у своєму житті?

Терпіння і труд треба в воду лізти.

 В хаті ледаря вода не тече.

Під лежачий камінь і завжди свято.

Щоб рибку з`їсти, все перетруть.

 БУДЬ ПРИРОДІ ДРУГОМ

1.Прочитай вірш. Вислови свої міркування з поведінки хлопчика.

Зламав Івасик гілку ясенову Вже вітерець її не запитає,

І кинув геть, коли награвся нею «Хитати ще?,- її не запитає.

Веселий він побіг собі додому. В її прожилках не бродити соку,

Вона ж лежить на глинищі рудому. Не грати мрію ніжну і високу.

В самотині зітхає гілка тяжко Івась у ліжку спить спокійно, тихо.

Вже на неї не сяде більше пташка. Невже не знає він, що скоїв лихо.

2.Спиши текст, ставлячи в кінці кожного речення потрібний розділовий знак.

 Багато пташок залишається у нас зимувати чи знаєте ви, як називаються

ці пташки як ви допомагаєте їм узимку за цю допомогу вони віддячать вам

навесні.

3.Динамічна пауза на тему « Як зберегти природу»

Якщо ти любиш природу - підніми дві руки.

Якщо тобі подобаються квіти - посміхнися.

Якщо ти не збираєш великих букетів квітів - плесни в долоні над головою.

Якщо ти навесні майструєш шпаківні - постав руки в боки.

Якщо до твоєї кімнати залетів джміль і ти намагаєшся випустити його-змахни

руками.

Якщо ти переконаний, що кожній людині потрібно піклуватися про природу-

простягни своїм сусідам руки і потисни.

4.Запиши речення в такому порядку, щоб вийшла зв`язна розповідь.

Добери заголовок.

А)Я добре доглядав за ним. Взимку я знайшов хворого щиглика. Випурхнула

пташка й голосно заспівала. Але щиглик перестав співати. Посадив його в

клітку.

Я відчинив вікно й випустив його на волю. Він хотів на волю.

 Б)Хлопчик перев` язав птахові ногу. Якось улітку Миколка ходив до озера.

Нога в нього була поранена. Журавлик почав ходити по двору.

Приніс Миколка журавлика до хати. Всі звикли до нього.

Скоро загоїлась нога у Журки. На березі він знайшов малого журавля.

Восени журавлик полетів у вирій.

5 Прочитай вірш «Яблуко». Вислови свої міркування з поведінки хлопчика.

На галузці яблуко висіло Яблунько моя зеленокрила

Каменем я кинув- перебив Може ти й заплакала тихцем?

Гілочку, аж серце заболіло, Ти для мене яблуко вродила,

І навіщо я таке зробив? Я ж у тебе кинув камінцем!

Не подумав! Лютий недотепа! Засихає перебита галузь.

За добро я розплатився злом. І в душі горить, немов батіг,

І стоїть коло дороги щепа, Совість. А яблуко зосталось,-

Наче птах з підстреленим крилом. Мій важкий , хоч недостиглий гріх.

6.Прочитай. Розташуй абзаци у відповідному порядку: зачин, основна частина, кінцівка.

 Ластівка в капелюсі

 На землі лежало четверо жовторотих пташенят. Батьки їхні кружляли

над

своїми дітками і кликали на допомогу.

 У нас під стріхою жили ластівки. Аж ось трапилася велика біда. Під час

вітру

гніздо впало й розбилося.

 Василько поклав ластівок у капелюх і прибив під стріхою Ластівки дуже

зраділи і почали годувати пташенят.

7.Склади план порятунку птахів взимку.

8. Склади план порятунку джерельця.

9. Склади план порятунку кімнатних рослин.

 БРАТИ НАШІ МЕНШІ

 1.Прочитай оповідання « ГРАЙЛИВІ СОБАКИ»

 Володя стояв біля вікна й дивився на вулицю, де грівся на сонечку

великий собака Полкан. До Полкана підбіг маленький Мопс і почав на

нього кидатися й гавкати: хапав його зубами за величезні лапи, за морду і,

здавалося, дуже набридав величезному й понурому собаці.

-Постривай-но, він зараз тобі покаже!- сказав Володя.- Провчить тебе.

Але Мопс грався і далі, а Полкан дивився на нього дуже доброзичливо.

-Бачиш, -сказав батько Володі.- Полкан добріший за тебе! Коли з тобою

починають гратися твої маленькі братики й сестрички, то обов язково все

закінчується тим, що ти їх поб` єш. А Полкан знає, що великому й сильному

соромно ображати маленьких і слабих. (К.Ушинський)

2. Склади телеграму і надішли її всім героям цього оповідання: Володі,

Полкану, Мопсу, батькові. Подумай. Кого в телеграмі ти будеш хвалити, а

кого соромити?

3.Подумай над ситуацією «Загубився собака» Що робити?

 Коля вийшов з собакою Бімом на прогулянку. Зняв поводок . І ось уже

два дні господарі не можуть знайти Біма...

4.Вправа «Розгадай». Кому дідусь подарував цуценятко?

 У собаки нашого сусіда- дідуся Миколи- народилося цуценя. Друзі

Дмитрик, Сашко і Андрій давно мріяли про собаку. Дідусь кожного з них

запитав: «Що ти будеш робити з цуценям?» Дмитрик відповів: «Я зав` яжу

цуценяті бантик!».

Сашко посміхнувся: «А я буду бігати з ним!» Андрій сказав «Я облаштую

цуце-няті теплу постільку в ящику, наллю в мисочку молочка і доглядатиму

його».

5.Хай ці слова стануть девізом твого життя. Вивчи їх! Намалюй за віршем.

Природі нічого не шкода,

Несе вона людям дарунки свої.

І просить за це нас природа,

Щоб ми поважали й жаліли її.

No1. Прочитай вірш «Молодець проти овець». Вислови свої думки.

Вовк надумав зайчику Річ у тім, що в зайчика

Вуха накрутить, Дружба завелась.

Та немає зачіпки- Він з ведмедем знається,

Ніяк не зачепить. А в того Мишка-

Зачіпка не в зачіпку- Сірий добре знає це!-

Зачіпка б знайшлась, Лапа ой важка!

Склади поради Вовкові. Я порадив би(порадила б)....

No2. Прочитай. Кого з героїв твору та засуджуєш, а кого схвалюєш?

Заєць стрівся з Їжаком, З Зайцем побіжить Їжак

Посміявся над звірком. Він на хитрощі мастак.

Та чи ж можна Їжачкові, ...Ось і фініш. Їжака

Куцоніжці, малюкові, Перемога жде легка.

Мене, Зайця, обійти Піт на Зайці, як роса...

І до фінішу прийти? Глянув Заєць: чудеса!

А Їжак всміхнувся стиха На маленькім Їжакові

І подумав: «Зайцю лихо: Ані поту, ані крові.

Ноги в Зайця то довгенькі, З Їжака –хоч воду пий.

Але розум коротенький». Зажурився Зайчик мій.

Хто з вказаних персонажів допоміг Їжачкові обхитрити Зайця?Що сильніше

за силу?

Лисичка-сестричка, Їжачиха, Зайчиха, Єнот, Ведмідь-Набрідь.

No3. Склади частини прислів` їв. Як ти їх розумієш?

Гостре словечко а знайдеш-тримай.

Нових друзів наживай, а коле сердечко.

Друга шукай, а старих не забувай.

Категорія: Вчитель - вчителям | Додав: poddubnyak (05.07.2014)
Переглядів: 749 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz